fbpx
FAQ2019-08-27T10:55:50+00:00

mijnPerceel Algemene FAQ

Mocht u nog zelf een aanpassing aan het document willen doorvoeren of meer/minder kaarten op het document wensen, dan kan u dit in de toekomst eenvoudig zelf instellen.

 

Als u als administrator van het kantoor aangeduid bent, dan kan u de knop ‘Mijn Configuratie’ bovenaan op de mijnPerceel website waarnemen.

Is er nog niemand in uw kantoor aangeduid als administrator voor mijnPerceel, dan kan je dit doorgeven aan mijnPerceel, zodat de administrator gebruik kan maken van deze functie.

 

Klik op de knop ‘Mijn Configuratie’ om een instelling op te stellen.

 

 

 

 

 

  1. Eerst maak je in het midden een template aan (met het plus-icoontje). Geef deze een duidelijke naam voor jezelf.
  2. Daarna kies je een locatie (Vlaanderen of Wallonië).
  3. Daaronder kan je kiezen om de standaardtemplate van MijnPerceel te behouden of een eigen template up te loaden.

Let op: dit gaat enkel over de eerste bladzijde, koptekst en voettekst van het document.

  1. Helemaal rechts kan u via de combo ‘Lagen’ welke lagen u precies op uw aanvraag wenst en welke volgorde deze moeten krijgen.

 

 

 

 

 

 

 

Als u alles ingesteld heeft, klikt u op het diskette-icoontje om uw aanpassingen op te slaan.

 

Als u nu een aanvraag doorvoert (en de template staat actief – welke we nu voor u op actief hebben staan), dan zal u via mail het originele mijnPerceel-document ontvangen (dit bevat steeds alle kaarten) evenals het opgestelde configuratiedocument met de door u gekozen kaarten.

  • Antwoord: Meldt dit aan mijnPerceel. Mogelijk is er een kaart tijdelijke onbeschikbaar, waardoor uw aanvraag niet verwerkt kan worden.

  • Antwoord: Heeft u al in uw spamfolder gekeken? Mogelijk is de aanvraag daar terecht gekomen.

  • Antwoord: Heeft u volgende noreply@mijnperceel.be op uw whitelist staan? Mogelijk worden de mails die naar u gestuurd worden, tegengehouden door uw e-mailprogramma.

Tags: KLIM, KLIP

Antwoord: Het wachtwoord dat u van ons heeft ontvangen is een tijdelijk wachtwoord, waarmee u een wachtwoord kan kiezen. Toen u met dit wachtwoord inlogde, heeft u een persoonlijk wachtwoord ingesteld. Wij kunnen dit niet bekijken, mits deze versleuteld is. We kunnen wel voor u een nieuw tijdelijk wachtwoord  instellen en dan kan u daarna een nieuw persoonlijk wachtwoord kiezen.

Tags: KLIM, KLIP

Antwoord: Open het scherm waarop je de login gegevens moet ingeven, en pas het veld ‘paswoord’ aan. Klik dan op ‘ok’ en voer de aanvraag door.

Load More

KLIP en KLIM FAQ

Antwoord:

Wilt u gebruik maken van de klip via mijnPerceel, moet u wel zorgen dat u over een KLIP account beschikt.

Let op: KLIP aanvragen zijn betalend.

Mocht u deze niet hebben, kan u deze aanmaken via de KLIP site (https://auth.vlaanderen.be).

U kan deze ook aanmaken door in te loggen op mijnPerceel en op de knop ‘Log in bij KLIP’ klikt en dan ‘registreren’

Mogelijk heeft u op het moment van aanmaken van deze account, geen toegang tot het koppeling tussen mijnPerceel en KLIP.

We stellen voor om het volgende dan aan te vragen:

  • MIJNPERCEEL

Koppeling mijnPerceel met KLIP

  • MapRequestInitiator – Als planaanvrager plannen aanvragen

  • MapRequestReader – Als planaanvrager plannen bekijken

Het kan enkele dagen duren voordat de KLIP op uw aanvraag ingaat.

Als de KLIP geantwoord heeft en u terug inlogt op de KLIP website, kan u het volgende scherm zien:

Klik op ‘toelating verlenen’.

Nu kan u op MijnPerceel gebruik maken van de KLIP.

Om de KLIM te gebruiken, moet u het vinkje van de KLIM aanvinken (zie foto hieronder, rechtsonderaan) voordat u de aanvraag indient.

Category: KLIP & KLIM
Tags: KLIM, KLIP

Antwoord: Omdat de KLIP en KLIM door twee verschillende instanties verwerkt worden, kunnen ze op een technisch niveau niet tegelijk aangevraagd worden. Als u beiden wilt, moet u twee verschillende aanvragen doen.

Category: KLIP & KLIM
Tags: KLIM, KLIP

Antwoord: Als uw bedrijfsgegevens in mijnPerceel ingevuld zijn, en u nog steeds deze melding krijgt, neem contact op met onze support.

Category: KLIP & KLIM
Tags: KLIM, KLIP

Antwoord: We stellen voor om onderstaande toegangen aan te vragen.

  • MIJNPERCEEL

  • Koppeling mijnPerceel met KLIP

  • MapRequestInitiator

  • MapRequestInitiator – Als planaanvrager plannen aanvragen

  • MapRequestReader

  • MapRequestReader – Als planaanvrager plannen bekijken

Category: KLIP & KLIM

Antwoord: Dit scherm wordt pas ingevuld als volledige aanvraag verwerkt is (dit kan tot 3 weken duren).

Category: KLIP & KLIM
Tag: KLIM

 

  • Antwoord: Mogelijk moet u uw KLIP account nog koppelen aan mijnPerceel. Klik op de knop ‘Log in op klip’.

  • Antwoord: Wenst u geen gebruik te maken van de KLIP, meld dit aan mijnPerceel, dan zullen we deze functie voor u uitschakelen.

Category: KLIP & KLIM
Tag: KLIP

Antwoord: Momenteel is het nog niet mogelijk om via Dataconsult KLIM/KLIP gegevens aan te vragen bij het gebruik van mijnPerceel.

Category: KLIP & KLIM
  • Antwoord: Is het emailadres dat u gebruikt op mijnPerceel, hetzelfde als het emailadres dat u gebruikt voor KLIM/KLIP? Zo niet, dan kan dit mogelijk de reden zijn.

  • Antwoord: Heeft u al in uw spamfolder gekeken? Mogelijk is de aanvraag daar terecht gekomen.

  • Antwoord: Heeft u volgende noreply@mijnperceel.be op uw whitelist staan? Mogelijk worden de mails die naar u gestuurd worden, tegengehouden door uw emailprogramma.

Category: KLIP & KLIM
Tags: KLIM, KLIP

Antwoord: Om KLIP en KLIM te gebruiken via mijnPerceel, zijn er geen extra kosten aan gebonden. We willen wel melden dat aanvragen via de KLIP wel betalend zijn, maar dit gaat niet langs mijnPerceel.

Category: KLIP & KLIM
Tags: KLIM, KLIP

AntwoordStuur een mailtje naar info@mijnperceel.be en geef aan of je KLIP, KLIM of beide wilt.

Category: KLIP & KLIM
Tags: KLIM, KLIP

Load More

Privacyverklaring & cookiebeleid